Retur
Retur
I samband med retur av varor som köpts från SA Premium ApS via premiumgin.dk/ premiumgin.se är det enligt den nya lagen du själv som bär risken för varorna tills de är i händerna på SA Premium ApS. Om paketet försvinner eller går sönder under transporten är du ansvarig för varorna. SA Premium ApS är inte heller skyldigt att ersätta de extra kostnader som uppstår om du som konsument har valt en annan och dyrare leveransform än den standardleverans som SA Premium ApS erbjuder.
SA Premium ApS är inte heller längre skyldigt att återbetala betalningsavgiften från betalningsleverantören som du som konsument har betalat i samband med köpet.
Om du ångrar köpet måste varorna skickas till:
SA Premium ApS
c/o Mammen & Drescher A/S
Oldenvej 10 A
3490 Kvistgård
Danmark
Du kan också häva köpet genom att lämna ett tydligt meddelande och överlämna det personligen på ovanstående adress utan föregående överenskommelse.
Vi accepterar inte paket som skickas utan porto eller paket som skickas mot efterkrav.
Reklmationsrätt
När du handlar på premiumgin.se har du naturligtvis 24 månaders garanti om det finns ett fel på produkten. Det innebär att du antingen kan få varan utbytt, pengarna tillbaka eller en prisnedsättning, beroende på den specifika situationen.
Reklamationsrätten kan begränsas av produktens naturliga hållbarhet. Produktens utgångsdatum anges på förpackningen.
Om varan ska ersättas i euro ska du ange uppgifter om felet, ditt beställningsnummer och ditt kontonummer när du returnerar varan.
Det är naturligtvis ett krav att klagomålet är motiverat och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende. Reklamationen måste naturligtvis göras inom en "rimlig tid" efter det att felet har upptäckts. Om du klagar inom två månader från det att felet upptäcktes, kommer klagomålet alltid att vara i tid.
Om klagomålet är berättigat kommer vi naturligtvis att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader.
Vi förbehåller oss rätten att sälja ut och att göra eventuella fel eller skrivfel i priserna på webbplatsen.
Klagomål - översikt och länkar:
Om du har ett klagomål på en produkt som du har köpt i vår webbshop kan du skicka ett klagomål till:
Konkurrens- och konsumentmyndighetens centrum för lösning av klagomål.
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Länk: www.forbrug.dk
Om du är konsument och bor i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål på EU-kommissionens plattform för klagomål online.
Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du lämnar in ett klagomål här, vänligen ange vår e-postadress adresse:info@sapremium.dk.
I samband med retur av varor som köpts från SA Premium ApS via premiumgin.dk/ premiumgin.se är det enligt den nya lagen du själv som bär risken för varorna tills de är i händerna på SA Premium ApS. Om paketet försvinner eller går sönder under transporten är du ansvarig för varorna. SA Premium ApS är inte heller skyldigt att ersätta de extra kostnader som uppstår om du som konsument har valt en annan och dyrare leveransform än den standardleverans som SA Premium ApS erbjuder.
SA Premium ApS är inte heller längre skyldigt att återbetala betalningsavgiften från betalningsleverantören som du som konsument har betalat i samband med köpet.
Om du ångrar köpet måste varorna skickas till:
SA Premium ApS
c/o Mammen & Drescher A/S
Oldenvej 10 A
3490 Kvistgård
Danmark
Du kan också häva köpet genom att lämna ett tydligt meddelande och överlämna det personligen på ovanstående adress utan föregående överenskommelse.
Vi accepterar inte paket som skickas utan porto eller paket som skickas mot efterkrav.
Reklmationsrätt
När du handlar på premiumgin.se har du naturligtvis 24 månaders garanti om det finns ett fel på produkten. Det innebär att du antingen kan få varan utbytt, pengarna tillbaka eller en prisnedsättning, beroende på den specifika situationen.
Reklamationsrätten kan begränsas av produktens naturliga hållbarhet. Produktens utgångsdatum anges på förpackningen.
Om varan ska ersättas i euro ska du ange uppgifter om felet, ditt beställningsnummer och ditt kontonummer när du returnerar varan.
Det är naturligtvis ett krav att klagomålet är motiverat och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende. Reklamationen måste naturligtvis göras inom en "rimlig tid" efter det att felet har upptäckts. Om du klagar inom två månader från det att felet upptäcktes, kommer klagomålet alltid att vara i tid.
Om klagomålet är berättigat kommer vi naturligtvis att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader.
Vi förbehåller oss rätten att sälja ut och att göra eventuella fel eller skrivfel i priserna på webbplatsen.
Klagomål - översikt och länkar:
Om du har ett klagomål på en produkt som du har köpt i vår webbshop kan du skicka ett klagomål till:
Konkurrens- och konsumentmyndighetens centrum för lösning av klagomål.
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Länk: www.forbrug.dk
Om du är konsument och bor i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål på EU-kommissionens plattform för klagomål online.
Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du lämnar in ett klagomål här, vänligen ange vår e-postadress adresse:info@sapremium.dk.